Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Pomimo ogromu działań, domena nie poprawia swojej pozycji w Google? Wymienione symptomy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Zanim zaczniemy działać należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra może trwać od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Jak ściągnąć filtr ze strony?
Pierwszym krokiem na drodze do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może mocno uderzyć w kapitał przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.