Wyszukiwarka domen – sprawdź swój pomysł zanim zarejestrujesz nazwę strony

IT Tematyka stron internetowych

W toku ostatnich 30 lat internet stał się nierozerwalną częścią naszego życia zawodowego i prywatnego. Z każdym rokiem coraz bardziej bliskie prawdy staje się stwierdzenie, że jeśli nie ma Cię w internecie to tak jakbyś nie istniał. Dlatego każde przedsiębiorstwo, które chce mieć stały kontakt z klientami musi założyć własną stronę www. A pierwszym działaniem ku temu jest selekcja i rejestracja domeny.

Jak wybrać najodpowiedniejszą domenę internetową dla Twojej firmy?

Dobór domeny, a zwłaszcza tej, która ma mieć zastosowanie w celach biznesowych, powinien być zaplanowany, zarówno w części dotyczącej nazwy głównej, jak i rozszerzenia. Kiedy decydujemy się na konkretną domenę dla przedsiębiorstwa musimy mieć pewność, iż jest stosowna do profilu jej działalności i terenu działania. To istotne, bo jeśli już zaczniemy działania marketingowe związane ze zwiększeniem widoczności naszej strony w wynikach wyszukiwania, ciężko będzie ją zmienić nie tracąc klientów. Jeśli nasza firma działa tylko na obszarze Polski, naturalnym wyborem jest zastosowanie rozszerzenia .pl lub com.pl. To najpopularniejsze, ale nie jedyne opcje. Podmioty o mniejszym zasięgu mogą postawić na rozszerzenie regionalne, np. gdansk.pl, elblag.pl czy waw.pl. Z kolei te, które myślą o ekspansji na inne kraje mogą od razu zarejestrować również inne interesujące je domeny państwowe, np. .de (Niemcy), .ru (Rosja) czy .nl (Holandia), jeśli adresują ofertę do mieszkańców danego kraju, albo wybrać bardziej uniwersalną domenę międzynarodową, jak .eu – dla krajów Unii Europejskiej lub .com – dla całego świata. Rzecz jasna są też rozszerzenia przeznaczone dla witryn nie związanych z profilem biznesowym, czyli tzw. domeny funkcjonalne, np. .org, .blog, .edu, .gov.

Dobrze przemyśl także wybór nazwy głównej domeny

O wiele więcej planowania zabierze zapewne selekcja nazwy głównej w domenie. Tutaj powinno się wziąć pod uwagę o wiele więcej aspektów. Jeśli firma istnieje już w świadomości klientów, wypada zastosować ją jako nazwę główną domeny, a jeżeli nie, to powinniśmy wybrać nazwę wyrazistą, niezbyt długą i przede wszystkim prostą do zapamiętania, która jednocześnie jednoznacznie kojarzy się z ofertą firmy. Jeżeli nie mamy pomysłu na nazwę, sprawdźmy słowa kluczowe powiązane z danym sektorem gospodarki i poszukajmy interesujących skojarzeń. Pamiętajmy przy tym, żeby wybrana nazwa główna była zgodna z ortografią (chociaż naturalnie nie będzie zawierać liter diakrytycznych). Zanim zarejestrujemy domenę skorzystajmy z wyszukiwarki domen i sprawdźmy, czy nie jest ona już zarezerwowana lub czy nie funkcjonuje już strona o bardzo podobnej nazwie. Możemy dzięki temu uniknąć niepożądanych wizerunkowo sporów prawnych z konkurencją.