Monitorowanie mediów jest dla powodzenia strategii e-marketingowej jednym z najważniejszych narzędzi. Pozwala na dopasowanie działalności do oczekiwań klientów oraz błyskawiczne zauważenie ewentualnych błędów. W ten sposób dowiemy się, jakie są opinie nabywców zarówno o naszej marce, jak i konkurencji, a zdobyte tak informacje pozwolą na poznanie nastrojów danej grupy docelowej. Na czym więc opiera się monitorowanie mediów? Dlaczego warto je przeprowadzić?
Co to jest monitorowanie mediów?
Monitorowanie mediów to cenne źródło informacji dotyczących aktywności konkurencyjnych firm. Korzystając z tego rozwiązania dowiemy się, jakie strategie aktualnie finansują oraz jakie trendy panują w danym sektorze. Przez to nasza strategia reklamowa okaże się efektywniejsza, a my sprawniej dostosujemy ją do oczekiwań klientów. Monitorowanie mediów tradycyjnych musi objąć zarówno stacje telewizyjne, jak i radio czy prasę.
Monitorowanie mediów internetowych
Najistotniejszy obecnie jest zaś monitoring mediów społecznościowych. Właśnie użytkownicy platform mikroblogowych czy FB w największej mierze kształtują dziś renomę, jaką szczycą się najróżniejsze marki, natomiast ewentualni kupujący wyszukują w social media informacji o ważnych dla nich usługach. Zdając sobie sprawę z tego, co myślą o danej marce, mamy szansę zoptymalizować naszą działalność do ich potrzeb, a jeśli to niezbędne – także znacznie ją zmienić.