Jednym z elementów wycieraczki są pióra wycieraczki, które odpowiadają za zbieranie wody z szyby. Ponadto, zapewniają także gładką i cichą pracę wycieraczek. Właśnie dlatego, w trosce o dobrą widoczność, powinno się dbać o pióra wycieraczek. Ich wymiana powinna być przeprowadzana co najmniej 2 razy w ciągu roku, a w szczególności po zimie, ponieważ praca na oblodzonej szybie może je szybko zniszczyć.
Jak wymienia się pióra wycieraczek?
Kupując nowe pióra wycieraczek powinno się dobrać ich odpowiednie parametry, zgodne z wymaganiami przedstawionymi przez producenta samochodu. W szczególności należy zwrócić uwagę na długość piór: za długie pióra mogą zahaczać o siebie; za krótkie pióra mogą spowodować zmniejszenie pola widzenia. Wymiany dokonuje się poprzez podniesienie wycieraczek z szyby, odczepienie zaczepów i przyczepienie nowych piór za pomocą klipsów mocujących.
Rodzaje piór wycieraczek
Możemy wyróżnić dwa typy piór wycieraczek: klasyczne przegubowe i płaskie bezszkieletowe („banany”). Tradycyjne wycieraczki mają metalowy stelaż do którego przymocowana jest guma robocza. Funkcją stelaża jest dociskanie gumy do powierzchni szyby. Jeśli chodzi o „banany”, mają one hybrydową konstrukcję, a stelaż wycieraczki jest zintegrowany z częścią gumową. Wybierając wycieraczki warto upewnić się, że sprężyna ramienia dociska pióro do szyby dostatecznie mocno.