Audyt SEO – jakie nieprawidłowości najczęściej ujawnia?

Tematyka stron internetowych Usługi

Sprawdź, kto ma w swojej ofercie audyt strony internetowej.

Audyt – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to sprawdzenie przedsiębiorstwa, spółki czy firmy pod kątem wielu aspektów, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także ocena perspektyw rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony internetowej, oceniająca różne jej aspekty, jak kod strony, strukturę nagłówków, szybkość ładowania się strony, tytuły i opisy meta i wiele bardziej i mniej znaczących elementów. Prócz samego wyliczenia uchybień oraz błędów, w rzetelnym audycie SEO powinny być zamieszczone również sugestie odnośnie rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO bada stronę www pod kątem użyteczności, treści na stronie, zgodności ze normami W3C, a także poprawności kodu. Prócz tego sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, żeby odnalazła ona wszystkie dysfunkcje strony oraz – co najistotniejsze – zaproponowała działania, które umożliwią ich naprawę.

Ile czeka się na płatny audyt SEO?

W sieci znajduje się dużo stron i narzędzi, przy użyciu których można błyskawicznie i bez opłat wykonać audyt SEO witryny. Atuty tej opcji? Szybkość i cena. Argumenty przeciw? Jest ich sporo. Wersje testowe lub też bezpłatne narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli już zauważą pewne błędy na stronie, to na pewno nie wszystkie. Mnóstwo problemów (np. w kodzie) dostrzec można jedynie podczas analizy wykonanej przez specjalistę w danej dziedzinie, a nie oprogramowanie.

Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba zaczekać w większości wypadków od tygodnia do blisko miesiąca. Okres na przekazanie analizy powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z firmą, która podjęła się jego zrealizowania. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich najważniejszych problemów występujących na stronie. Jeśli strona została postawiona na platformie typu Magento czy Shoper lub na ogólnodostępnym szablonie, to błędów do poprawy może być dużo. Jeśli strona powoli się ładuje, a na istotne dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko za pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to sygnały, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest trafnym rozwiązaniem.

Audyt SEO – co pokaże, jeśli będzie wykonany sumiennie

Należycie przeprowadzony audyt SEO może ujawnić masę błędów strony, najczęściej:

  • niska prędkość wczytywania się strony w wersji na urządzenia mobilne oraz na komputer,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępem do witryny dla robotów,
  • przyczyny słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • niska jakość treści na stronie,
  • poprawność kodu witryny,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak lub niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)

.

Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]