Szukasz korzystnej oferty private blog network? Znakomicie trafiłeś! Zajrzyj na pbnmarket.pl.
Aby odbiorca znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale również postarać się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla potencjalnego klienta informacje. Ale nie wolno też zlekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
Private blog network – pomocne jako element rozbudowanej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone a potem kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO bądź większą agencję marketingową), który troszczy się o jakość publikowanych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są zazwyczaj wykorzystywane jako komponent rozbudowanej strategii marketingowej, co trzeba mocno zaznaczyć, bowiem najlepsze rezultaty ich zastosowania zauważa się w odniesieniu do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają wygenerowanie dużej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Minusem PBNów jest tylko to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a następnie trzeba poświęcać wiele czasu na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.
Jak wykorzystać PBN? Rekomendujemy wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem
PBNy doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To w zasadzie każde miejsce online, gdzie przedstawione są najistotniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej adres, adres e-mail czy telefon oraz pełna nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także profil w mediach społecznościowych, wpis w ogólnodostępnym katalogu firm lub artykuł, w którym podano firmowe informacje kontaktowe.
Następny ciekawy sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej jakość pierwotnego wpisu, ponieważ odnajdywanie linków do niego na różnych witrynach w sieci postrzegają jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, warte uwagi teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL, w których kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych zwłaszcza z aktualnymi informacjami, doradztwem prawnym, finansami oraz zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO