Jak usprawnić ewidencję czasu pracy

Instalacje przemysłowe Usługi

Ewidencja czasu pracy jest tak określonym prawem wymogiem wszystkich pracodawców, jak i rozwiązaniem, z którym będziemy w stanie prawidłowo wynagrodzić pracowników. Podpisywana lista nieczęsto się sprawdza – zatrudnieni potrafią wszak wpisywać nieprawdę, zaś w razie większych firm jest źródłem bardzo dużych problemów. Jak ich uniknąć? Najlepszym rozwiązaniem z pewnością będą komputerowe narzędzia do ewidencji czasu pracy. Zachęcamy do przeczytania artykułu, w którym opisujemy ich plusy oraz wykazujemy, że zdadzą egzamin we wszystkich zakładach.

Dlaczego powinieneś postawić na elektroniczną ewidencję czasu pracy?

Najważniejszą zaletą komputerowych narzędzi do ewidencji czasy pracy okazuje się na pewno funkcjonalność – kierownictwo nie musi spisywać informacji z list, gdyż robi to za nich system. W dowolnym momencie możemy również dojść do ciekawych dla nas informacji i dowiedzieć się, jak załoga wykonuje powierzone im zadania. Opisywane narzędzia ograniczają oprócz tego możliwości manipulacji – zwłaszcza, gdy wyposażymy je w kamerę. Ustrzeżemy się dzięki temu przypadków, gdy za pracownika „odbija się” ktoś inny.

W jaki sposób funkcjonują narzędzia do ewidencji czasu pracy?

Elektroniczna ewidencja czasu pracy jest możliwa dzięki specjalnym czytnikom sczytującym wejście czy opuszczenie z zakładu. Dzieje się to z wykorzystaniem breloczków, które po przyłożeniu do czytnika wysyłają do niego właściwy sygnał. Zdobyte w ten sposób informacje są przekazywane do systemu, do którego pracodawca może zalogować się nawet przy pomocy biurowego komputera.